Diabet și probleme cu piciorul

Nivelurile ridicate de glucoză din sânge pot provoca probleme ale piciorului. Cum poate diabetul să-mi afecteze picioarele. Nivelurile cronice ridicate de zahăr din sânge (glucoză) pot fi asociate cu complicații grave la persoanele care suferă de diabet. Picioarele sunt în special în pericol. Două afecțiuni numite neuropatie diabetică și boală vasculară periferică pot deteriora picioarele (și alte zone ale corpului) la persoanele care au diabet. Nivelurile cronice ridicate de zahăr asociate cu diabetul necontrolat pot provoca leziuni ale nervilor care interferează cu capacitatea de a simți durerea și temperatura.

Această așa-numită “neuropatie diabetică senzorială” crește riscul ca o persoană cu diabet să nu observe probleme cu picioarele sale. Aproape 10% dintre persoanele cu diabet zaharat dezvoltă ulcere ale piciorului din cauza bolii vasculare periferice și a leziunilor nervoase. Persoanele cu diabet zaharat nu pot observa răni sau tăieturi pe picioare, ceea ce la rândul lor poate duce la o infecție.

Infecțiile sunt dificil de tratat, dar nu imposibil

1Leziunile nervoase pot afecta, de asemenea, funcția mușchilor piciorului, ceea ce duce la alinierea și rănirea necorespunzătoare. Diabetul este asociat cu o circulație slabă (fluxul sanguin). Fluxul sanguin inadecvat crește timpul de vindecare pentru tăieturi și răni. Boala vasculară periferică se referă la fluxul sanguin compromis în brațe și picioare. Fluxul sanguin slab crește riscul ca infecțiile să nu se vindece. Aceasta, la rândul său, crește riscul de ulcere și gangrena uscată, care este moartea țesutului care apare într-o zonă localizată atunci când  aprovizionare inadecvată cu sânge. Următoarele imagini arată probleme comune ale piciorului pe care oricine le poate obține; cu toate acestea, cei cu diabet prezintă un risc crescut de complicații grave asociate cu aceste afecțiuni, inclusiv infecție și chiar amputare.

Unghiile groase, fragile, galben-maronii sau opace sunt comune cu infecțiile fungice ale unghiilor. Infecții Fungice Ale Unghiilor. Unghiile groase, fragile, galben-maronii sau opace sunt comune cu infecțiile fungice ale unghiilor. Zona infectată se poate sfărâma sau pare să se îndepărteze de restul unghiei. Ciuperca prosperă în mediul cald, umed, întunecat creat prin purtarea de pantofi cu degete închise. Leziunile unghiilor cresc, de asemenea, riscul de infecție a unghiilor fungice. Aceste infecții sunt dificil, dar nu imposibil, de tratat. Medicamentele orale funcționează de obicei cel mai bine pentru a trata infecțiile fungice ale unghiilor.

Tratamentele topice sunt eficiente numai pentru câteva tipuri de infecții fungice ale unghiilor. Uneori, intervenția chirurgicală este necesară pentru a elimina zonele infectate ale unghiei. Diabetul este în creștere în prevalența în Marea Britanie. Potrivit NICE, se estimează că peste cinci milioane de persoane vor avea diabet până în 2025. Neuropatia diabetică și / sau boala vasculară periferică la diabet, crește riscul de a dezvolta probleme ale piciorului, cum ar fi ulcerația.

Dezvoltarea complicațiilor piciorului asociate cu diabetul

2Dezvoltarea complicațiilor piciorului asociate diabetului poate crește riscul de amputare a membrelor non-traumatice. Pacienții care au avut o amputare din cauza ulcerației piciorului diabetic au o rată a mortalității de până la 70% în decurs de cinci ani. Această rată a mortalității este probabil să reflecte creșterea riscului cardiovascular asociat diabetului. Există variații în practică în îngrijirea pacienților care prezintă complicații ale piciorului diabetic. Este important să existe o abordare multidisciplinară în gestionarea problemelor piciorului diabetic, atât în îngrijirea primară, cât și în cea secundară.

Evaluarea riscului. Este important să se evalueze riscul apariției unei probleme cu piciorul diabetic. Acest lucru poate fi efectuat în mod oportunist, la revizuiri regulate ale diabetului și atunci când este necesar din punct de vedere clinic, precum și în timpul internării în spital. Evaluarea clinică implică examinarea completă a picioarelor și îndepărtarea oricăror pansamente care pot fi prezente, pentru a evalua neuropatia (folosind un monofilament de 10g), ischemia membrelor, ulcerația, calusul, infecția, deformarea, gangrena și artropatia Charcot.

Management și notificare

3Este util să se obțină un indice de presiune brahială a gleznei, observând în același timp că pacienții cu diabet zaharat pot avea un rezultat fals crescut datorită prezenței vaselor de sânge calcificate. Se consideră că pacienții cu unul dintre factorii de risc de mai sus prezintă un risc moderat de a dezvolta o problemă a piciorului diabetic sau de a necesita amputare. Dacă există mai mult de un factor de risc prezent, acesta reprezintă un risc ridicat. Mai mult, dacă există antecedente de ulcerații sau amputații anterioare sau o problemă activă a piciorului diabetic, cum ar fi infecția, aceasta reprezintă, de asemenea, un risc ridicat.

La pacienții cu risc scăzut de a dezvolta o problemă a piciorului diabetic, este suficientă o revizuire anuală, cu o educație adecvată pentru sănătate cu privire la îngrijirea pielii și a unghiilor, precum și sfaturi pentru încălțăminte. NICE recomandă ca pacienții să fie sfătuiți cu privire la urgențele piciorului și cine să contacteze dacă este necesar. Cei care prezintă un risc mai mare ar trebui să fie direcționați către un serviciu de protecție a piciorului și evaluați în termen de două până la patru săptămâni. Pacienții cu diabet zaharat internați în spital trebuie să primească un dispozitiv de redistribuire a presiunii, iar la externare se poate face referire la serviciul de protecție a piciorului.

Poate fi necesară sesizarea imediată dacă există ulcerații cu sepsis, gangrenă sau ischemie la nivelul membrelor. La un pacient care prezintă un ulcer diabetic al piciorului, este important să se evalueze dimensiunea, adâncimea și poziția ulcerului. Pentru evaluarea severității ulcerului la nivelul piciorului se poate utiliza un sistem standardizat, cum este SINBAD (situs, ischemie, neuropatie, infecție bacteriană, zonă și adâncime. Tratamentul ulcerelor piciorului diabetic include: descărcarea, controlul infecției piciorului, controlul ischemiei, debridarea plăgii și îngrijirea plăgii furnizate de persoane instruite corespunzător,